100 zł
netto
- osiem inspirujących prelekcji
- panel dyskusyjny z prelegentami i prelegentkami
- kawa, poczęstunek i obiad
- przydatne materiały i ciekawe gadżety
- całość zebranych pieniędzy przeznaczamy na nagrody konkursowe dla uczniów i uczennic
GFKM Leadership Conference 2023
VI edycja konferencji GFKM o przywództwie
29.09.2023 @ Olivia Star Top, Gdańsk
Zapisz się
GFKM Leadership Conference 2023 “Organizacja Jutra” to szósta odsłona naszej konferencji skupiającej wokół siebie praktyków i specjalistów biznesu, którzy chcą dzielić się swoją wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami. To przestrzeń, w której osoby na co dzień stawiające czoła wyzwaniom biznesowym mogą zmienić swój punkt widzenia, podzielić się doświadczeniami z partnerami z branży i nawiązać nowe relacje.
W tym roku motywem przewodnim wydarzenia jest poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: jak będzie wyglądać organizacja jutra? Czego może spodziewać się kadra zarządzająca i w jaki sposób się na to przygotować? Skoncentrujemy się na ważnych zagadnieniach związanych z przywództwem w erze dynamicznych zmian, innowacji i rozwoju technologii.
Podczas prelekcji zaproszeni przez GFKM goście skupią się na zarządzaniu i przywództwie w kontekście zmieniającej się rzeczywistości, pojawiających się trendów i rosnących wymagań rynkowych. Porozmawiamy o nowych technologiach i digitalizacji oraz zagrożeniach i szansach związanych z wykorzystaniem AI w biznesie.
Poprzez inspirujące prelekcje, udział w panelu dyskusyjnym i interakcję z ekspertami, uczestnicy będą mieli szansę poszerzyć swoją wiedzę, zdobyć nowe umiejętności i nawiązać kontakty z innymi profesjonalistami, tworząc tym samym silną sieć wsparcia. Wydarzenie skierowane jest do liderów, menedżerów i profesjonalistów z różnych dziedzin, których ciekawi wizja przyszłości, korzystanie z najnowszych osiągnieć nauki i biznesu oraz wdrażanie nowoczesnych sposobów zarządzania. Zapraszamy wszystkich, którzy chcą stale rozwijać się jako liderzy i jako ludzie.
Anna Macnar
Inez Okulska
Łukasz Olejnik
Lars Ostergaard
Tomasz Owczarek
Dominik Pieczewski
Jolanta Szydłowska
Bogusław Wieczorek
Produktowiec, Venture Builder i Interim CEO w Digital Ocean Ventures. Trener i konsultant Product Discovery. Właściciel ProductWay.com.
Zafascynowany automatyzacją, narzędziami no-code i AI. Doświadczony w budowaniu produktów w branżach takich jak healthcare, e-commerce i fintech.
Szkolił zespoły firm takich jak Allegro, ING, Onet, Santander, STS, Volksvagen czy Modivo.
Poza pracą, uczy się jak przyjmować porażki i świętować sukcesy na polu golfowym, boisku do koszykówki i korcie tenisowym.
Zastępczyni prezydent Gdańska ds. rozwoju społecznego i równego traktowania, socjolożka, a przede wszystkim menedżerka z zamiłowania.
W codziennej pracy zajmuje się zagadnieniami z zakresu miast inkluzywnych, integracji społecznej czy wsparcia osób z niepełnosprawnościami.
Miała okazję współpracować z takimi organizacjami jak Amnesty International, Fundacja Rozwoju Kultury Fizycznej czy UEFA EURO 2012.
Od 2016 koordynuje gdańskim zespołem w europejskim projekcie „URBACT Change!” wykorzystującym transformację cyfrową do generowania zmian w miastach. Aktywnie włącza się w lokalne działania na rzecz wolontariatu.
Networking and Edge Vice President and General Manager of datacenter, AI networking Poland, zatrudniających pracowników głównie skoncentrowanych na badaniach i rozwoju w zakresie centrach danych, łaczności, sieci, sztucznej inteligencji, grafiki oraz innych zaawansowanych technologiach.
Przed dołączeniem do firmy Intel, Bartosz był szefem Centrum Technologicznego firmy Nokia we Wrocławiu (około 4000 pracowników w 2020 r.) oraz członkiem zarządu Nokia Solution and Network. Ukończył Politechnikę Łódzką (praca przygotowana we współpracy z Uniwersytetem w Sewilli w Hiszpanii) uzyskując tytuł Master of Science. Ukończył również Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, gdzie specjalizował się w Zarządzaniu Małymi i Średnimi Przedsiębiorstwami.
Bartosz koncentruje swoje wysiłki na ustanowieniu światowej klasy praktyk inżynierii oprogramowania i przywództwa oraz kluczowych inicjatyw w zakresie różnorodności i inkuzywności, jak i przyszłego talentu technicznego. Aktywnie uczestniczy w planowaniu rozwoju firmy, poszerzaniu relacji społecznościowych i akademickich, wdrażaniu wydajności między grupami, a także wykorzystuje regionalne położenie Polski, aby jak najlepiej wspierać klientów firmy Intel.
Prywatnie Bartosz jest szczęśliwym mężem i ojcem trzech córek. W wolnym czasie lubi żużel, squash i czytanie książek biznesowych.
Developer z ponad 20 letnim doświadczeniem zawodowym, a obecnie menedżer AI zespołu na pokładzie Intela. Współtworzy narzędzie open-source służące do wdrażania wytrenowanych sieci neuronowych (OpenVINO).
Tworzy narzędzia, które będą towarzyszyć nam w przyszłości. W swojej pracy angażuje się w działania mentoringowe studentów i studentek stawiających pierwsze kroki na drodze kariery zawodowej. Wierzy w holistyczną organizację pracy nad tworzeniem oprogramowania. Fan zoptymalizowanych procesów i pasjonat dobrze zaprojektowanych baz danych.
CEO HRM Institute, doświadczona ekspertka, strateżka marki pracodawcy, pasjonatka kultury organizacyjnej, zarządzania talentami i synergii marek. Konsultantka, szkoleniowiec, trenerka, wykładowczyni (m.in.: AGH, SGH, Politechnika Krakowska, UE Poznań).
Autorka książki „Employer branding bez tajemnic” oraz innych publikacji na temat budowania wizerunku pracodawcy, kultury organizacyjnej, EVP, identyfikacji wartości, misji i wizji firmy, storytellingu w employer brandingu, pokoleń na rynku pracy.
Organizatorka konferencji, szkoleń i warsztatów z obszaru komunikacji, doceniania i budowania strategii marki pracodawcy. Od lat śledzi trendy EB, prowadzi autorskie badania, dzieli się wiedzą i doradza czołowym pracodawcom. Współpracuje z międzynarodowymi ekspertami i firmami w zakresie badań employerbrandingowych. Oferowana wiedza inspiruje uczestników do wprowadzenia działań w swoich firmach.
Kierownik Zakładu Inżynierii Lingwistycznej i Analizy Tekstu w Państwowym Instytucie Badawczym NASK oraz Dyrektor Departamentu Innowacji i Technologii w Ministerstwie Cyfryzacji.
Po przejściu barwnej ścieżki humanistycznej (na którą składały się m.in. lingwistyka, komparatystyka literacka, kulturoznawstwo, filozofia), zakończonej doktoratem z translatoryki oraz podoktorskim stażem na Harvard University, machnęła jeszcze studia magisterskie na kierunku automatyka i robotyka na WEiTI, na Politechnice Warszawskiej.
Tworzy i współtworzy algorytmy przetwarzania języka naturalnego, wyjaśnia i propaguje nowe technologie oraz umożliwia ich odpowiedzialne wdrażanie. Realizuje projekty związane z cyberbezpieczeństwem, przede wszystkim na poziomie detekcji i klasyfikacji niepożądanych treści (erotyka, hejt, dezinformacja).
Wyłoniona w rankingu Perspektywy jako jedna z Top100 WomenInAi w Polsce, prelegentka TEDxKoszalin w temacie sztucznej inteligencji.
Niezależny badacz i konsultant cyberbezpieczeństwa i prywatności, zajmujący się kwestiami technologii i polityki technologii, czasem zwanej “cyfryzacją”.
Doktorat zdobył we Francuskim Instytucie Informatyki i Automatyki INRIA. Pracował w CERN (Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych). Research Associate w University College London. Był związany z Princeton’s Center for Information Technology Policy i z Oxford’s Center for Technology and Global Affairs, Genewską Akademią Międzynarodowego Prawa Humanitarnego i Praw Człowieka. W 2018-2020 w Technical Architecture Group, World Wide Web Consortium (W3C).
Był doradcą ds. cyberwojny w Międzynarodowym Komitecie Czerwonego Krzyża w Genewie, gdzie pracował nad humanitarnymi konsekwencjami cyberataków. Doradzał w kwestii nauki i nowych technologii w Europejskim Inspektoracie Ochrony Danych Osobowych, a także dla różnego rodzaju firm i organizacji. Jest członkiem Komitetu Sterującego Narodowego Centrum Badań i Rozwoju CyberSecIdent (projekty R&D cyberbezpieczeństwa). W 2016/2017 członek zespołu eksperckiego ds. bezpieczeństwa cyberprzestrzeni w ramach BBN.
Na tematy technologii, cyberbezpieczeństwa i prywatności zabierał głos w prasie polskiej i zagranicznej (Financial Times, Washington Post, New York Times, Wall Street Journal, Sueddeutsche Zeitung, El Pais, Le Monde, Telegraph, Guardian, Politico, Associated Press, Reuters, Bloomberg, Le Figaro, BBC, Wired, Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Wyborcza, itp.).
Jego artykuły i analizy ukazały się m.in. w Foreign Affairs, Wired, Dzienniku Gazecie Prawnej, Gazecie Wyborczej. Na Twitterze @prywatnik, jego strona to prywatnik.pl. Lubi pomidory, ale tylko sezonowe. W Dzienniku Gazecie Prawnej ma cykl artykułów eksperckich “Cyberpolityka”. Autor książki “Filozofia Cyberbezpieczeństwa”.
Vice President of Leadership Pipeline Institute. Besides being part of the global management of LPI Lars delivers leadership programs and executive workshops.
Before becoming Executive Vice President of LPI, Lars held COO and CCO positions in several global energy companies such as Polarcusand Maersk Drilling from 2017 up to 2022 being overall responsible for Marketing, Sales, Operations, HSE, Innovation and Profit and Loss. Previously to these positions, Lars was Regional CEO for a +200mill $ business in Maersk Drilling US Inc.
Before embarking on his operational and commercial business management career he was fortunate to be Head of Leadership Development when implementing the leadership pipeline concept in A.P. Moller –Maersk. It quickly became a companywide integrated leadership development initiative based on the Leadership Pipeline concept impacting more than 10,000 leaders in more than 100 countries.
The project secured reliable executive succession plans and a 90% hit ratio on talents in the executive talent pool.
Over the past 14 years Lars has used the unique insights from the experience of designing and delivering leadership pipeline based programmes in his own people and business leadership to drive the business performance of global business organisations.
Specjalizuje się w szkoleniach z przywództwa, zarządzania zespołem, motywowania, coachingu, prezentacji oraz inspiracyjnych wystąpień. Wspiera menedżerów, w formie treningów grupowych i indywidualnych, w obszarze tzw. osobistej efektywności.
Jako konsultant, trener i coach realizował projekty w kilkunastu branżach, współpracując z ponad setką organizacji. Współrealizował konferencje i wydarzenia rozwojowe dla największych polskich firm, występując również jako keynote speaker. Realizował filmy instruktażowe i rozwojowe z zakresu prezentacji i wizerunku. Współpracował ze Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej współtworząc podyplomową Akademię Trenerów.
Od wielu lat współpracuje z Gdańską Fundacją Kształcenia Menedżerów. Jest wykładowcą programu Executive MBA, prowadzi zajęcia z: Kierowania zespołem, Przywództwa i coachingu oraz Psychologicznych aspektów zarządzania. Z wykształcenia magister psychologii, certyfikowany coach ICC, ukończył czteroletni kurs terapii poznawczo-behawioralnej, kurs terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach oraz wiele kursów z zakresu rozwoju. Certyfikowany moderator Design Thinking, uczestnik kursów z zakresu metod zwinnych w zarządzaniu zespołem, ekonomii behawioralnej, customer experience.
Specjalizuje się w szkoleniach z kierowania zespołem, komunikacji interpersonalnej, procesu sprzedaży i negocjacji handlowych, wystąpień publicznych oraz systemów ocen okresowych.
Posiada ponad 7 lat doświadczenia, zrealizował kilkaset dni szkoleniowych. Zajmuje się wdrożeniami SOOP, ma na swoim koncie opracowanie wielu narzędzi rekrutacyjnych (zadania AC/DC, testy kompetencji). Jednym z jego największych osiągnięć zawodowych jest udział w realizacji projektu polegającego na opracowaniu i wdrożeniu Narzędzia do Badania Kompetencji (NBK) we wszystkich Urzędach Pracy w Polsce.
Ukończył psychologię na Uniwersytecie Gdańskim. Doświadczenie zawodowe zdobył pracując m.in. dla Asseco Poland, ATC Cargo, Atlantic, Berlin Chemie, Buster, CEZ, Desco, DKS, Enea Trading, Exatel, Flextronics, Gaspol.
Prezeska Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów. Menedżerka z długoletnim doświadczeniem w zarządzaniu, restrukturyzacji i wdrażaniu programów naprawczych. Ma doświadczenie w kierowaniu zespołami pracowników, zdobyte w podmiotach zatrudniających od kilku do kilku tysięcy pracowników, oraz we współpracy z organizacjami związkowymi. Wielokrotnie budowała z pracownikami strategię i, skutecznie ją realizując, osiągała zakładane cele.
W dotychczasowej karierze była związana z branżami: usługową, handlową, produkcyjną, spożywczą, energetyczną.
Wprowadzała nowoczesne systemy zarządzania, wdrażała ład organizacyjny w podmiotach, opracowywała programy restrukturyzacji ukierunkowane na podniesienie efektywności ekonomicznej podmiotów. Na doświadczenie eksperckie składa się również różnorodność form prawnych zarządzanych podmiotów, doświadczenie w ich prywatyzacji i przekształcaniu form prawnych.
Radca prawny specjalizujący się w prawie własności intelektualnej oraz prawie nieruchomości.
Pełnomocnik Zarządu Olivia Centre ds. public relations, największego centrum biznesowego w Polsce. Odpowiada m.in. za współpracę pomiędzy środowiskiem biznesu a władzą publiczną, środowiskami nauki i trzeciego sektora.
Członek Rady Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Inicjator sprowadzenia do Polski praw autorskich do utworu „Czerwone Maki na Monte Cassino”.
Godzina: 9:00 – 09:30
Cel: Rozgrzewka
Temat: Rejestracja
Po dotarciu na piętro widokowe przy wyjściu z windy obsługa pokieruje Państwa do sali konferencyjnej.
Na miejscu będzie czekało stanowisko, w którym odbiorą Państwo swój identyfikator. Znajdą się tam także materiały promocyjne oraz wyjątkowe gadżety, które starannie dla Państwa wybraliśmy. Ich liczba jest ograniczona!
Godzina: 09:30 – 09:40
Cel: Rozgrzewka
Temat: Powitanie
Prowadzący: Jolanta Szydłowska
Jak będzie wyglądać organizacja jutra? Już za chwilę postaramy się spojrzeć w przyszłość i, analizując dzisiaj, przewidzieć co stanie się jutro w kontekście zmian i uwarunkowań w biznesie.
Konferencję otworzy Jolanta Szydłowska – prezeska Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów.
Godzina: 09:40 – 09:50
Cel: Rozgrzewka
Temat: Rozpoczęcie
Prowadzący: Monika Chabior
Tematem dzisiejszych rozmów jest zmieniająca się rzeczywistość. Skupimy się na nowych technologiach i digitalizacji oraz zagrożeniach i szansach związanych z wykorzystaniem AI w biznesie.
Nasze wydarzenie otrzymało patronat honorowy Prezydent Miasta Gdańska, dzięki czemu będziemy mieli przyjemność posłuchania Moniki Chabior – zastępczyni prezydent Gdańska ds. rozwoju społecznego i równego traktowania.
Od 2016 koordynuje ona gdańskim zespołem w europejskim projekcie „URBACT Change!” wykorzystującym transformację cyfrową do generowania zmian w miastach. Aktywnie włącza się w lokalne działania na rzecz wolontariatu, zmiany społecznej i inkluzywności.
Godzina: 09:50 – 10:00
Cel: Inspiracja
Temat: Co czeka liderów jutra?
Prowadzący: Dominik Pieczewski
W obliczu dynamicznych zmian społecznych, technologicznych i biznesowych, rola liderów staje się coraz bardziej wymagająca i odpowiedzialna. Dyskusję należy rozpocząć od zidentyfikowania kluczowych obszarów, w których liderzy będą musieli się rozwijać i dostosowywać, aby osiągnąć sukces w nowej rzeczywistości.
W trakcie prelekcji omówione zostaną najważniejsze wyzwania, przed jakimi staną liderzy w nadchodzących latach. Skupimy się na ich własnej perspektywie: obawach, trudnościach, ale także szansach, jakie dostrzegają w najbliższej przyszłości.
Dane pochodzą z analizy najnowszych wyników badań, realizowanych przez GFKM – Rok Lidera. To projekt, który ma na celu diagnozę potrzeb rozwojowych, kompetencji oraz wyzwań menedżerów. W ostatniej edycji wzięło w nim udział ponad 400 liderów i liderek z różnych organizacji z całej Polski.
Godzina: 10:00 – 10:25
Cel: Inspiracja
Temat: Futuroliderologia – o liderach przyszłości i przyszłości liderów
Prowadzący: Tomasz Owczarek
Futuroliderologia, to wyjątkowa dziedzina koncentrująca się na badaniu przyszłych liderów i ich roli w nadchodzących latach. W kontekście postępu technologicznego, włączając transhumanizm oraz potrzeby silnych fundamentów humanistycznych, analizowane są możliwości, zdolności i odpowiedzialność przyszłych liderów.
W dzisiejszym świecie, w którym postęp technologiczny nieustannie się rozwija, stajemy w obliczu wyboru pomiędzy przekraczaniem granic naszych ludzkich możliwości dzięki transhumanizmowi, a pielęgnowaniem głęboko zakorzenionych wartości humanistycznych. Osoby pełniące rolę liderów są kluczowe w tym procesie, ponieważ zwiększa się ich odpowiedzialność. Muszą rozwijać swoją wiedzę i umiejętności związane z AI oraz uczestniczyć w kreowaniu nowych zasad etycznych wiążących się z dynamicznym wzrostem wpływu sztucznej inteligencji.
Przyjrzymy się ewolucji koncepcji przywództwa oraz niezbędnych umiejętności liderów w dynamicznym świecie przemian. Zastanowimy się nad wpływem transhumanizmu, tj. technologicznego wzmocnienia możliwości człowieka, na rozwój przyszłych liderów. Jakie narzędzia, wiedza i umiejętności będą nieodzowne dla liderów, którzy operować będą w środowiskach, gdzie granice między człowiekiem a maszyną stają się coraz bardziej nieostrym podziałem?
Jakie umiejętności interpersonalne, takie jak umiejętność komunikacji, budowania zespołów i rozwiązywania konfliktów, staną się niezbędne dla liderów, którzy pragną odnieść sukces w przyszłym świecie?
Godzina: 10:25 - 10:50
Cel: Wiedza
Temat: Decyzje wspierane przez AI: nowy wymiar przywództwa
Prowadzący: Adam Bartkiewicz
Mówi się, że decyzje oparte jedynie na intuicji prowadzą prosto do porażki. Ale jaka jest lepsza droga? Odpowiedzią jest podejmowanie decyzji w oparciu o dane. I teraz, dzięki postępowi technologicznemu, mamy niezwykłą możliwość wzmocnienia naszych kompetencji liderskich, korzystając z sztucznej inteligencji (AI), aby podejmować bardziej przemyślane decyzje na drodze do sukcesu naszego zespołu!
Wykorzystanie danych jako podstawy do podejmowania decyzji ma znaczący wpływ na efektywność działań. Dzięki analizie danych, zbieranych zarówno wewnętrznie, jak i z zewnętrznych źródeł, możemy uzyskać wgląd w trendy, wzorce i wskaźniki, które pomogą nam ocenić różne scenariusze i ryzyko związane z podejmowanymi decyzjami. Dane dostarczają nam obiektywnych informacji, które pomagają w unikaniu błędów opartych na subiektywnych ocenach i przeczuciach.
To tutaj wkracza sztuczna inteligencja. Wykorzystując zaawansowane algorytmy i uczenie maszynowe, AI jest w stanie analizować ogromne ilości danych w szybkim tempie i generować trafne wnioski oraz rekomendacje decyzyjne. Dzięki temu, jako liderzy, możemy podejmować bardziej świadome i dobrze uzasadnione decyzje, oparte na faktach i analizach, zamiast polegać wyłącznie na naszej intuicji.
Wprowadzenie sztucznej inteligencji do procesu podejmowania decyzji nie tylko zwiększa naszą skuteczność, ale także wspiera nas w odkrywaniu nowych możliwości i potencjału. AI może odkrywać ukryte wzorce, wskazywać na nieoczywiste zależności i dostarczać nowych perspektyw, które mogą prowadzić do innowacji i lepszego wykorzystania zasobów.
Godzina: 10:50 – 11:10
Cel: Energia
Temat: Przerwa
Co mają wspólnego kawa i sztuczna inteligencja? Okazuje się, że całkiem sporo!
Czy wiesz, że sztuczna inteligencja może być wykorzystywana do personalizacji doświadczenia kawowego? Za pomocą danych dotyczących preferencji smakowych, nawyków picia kawy czy historii zamówień systemy AI mogą tworzyć profile klientów i dostosowywać skład i proporcje składników kawowych, aby dostarczyć napój idealnie dopasowany do indywidualnych gustów.
Proces personalizacji może być oparty na algorytmach uczenia maszynowego, które analizują dane o preferencjach smakowych danego klienta, takich jak moc kawy, stopień palenia, dodatki (mleko, cukier) czy preferencje aromatyczne. Na podstawie tych informacji, system AI może generować rekomendacje dotyczące proporcji składników i metody przygotowania kawy, aby stworzyć napój idealnie dopasowany do preferencji klienta.
Dodatkowo, sztuczna inteligencja może analizować dane na temat nastroju i poziomu energii, takie jak pomiary tętna, analiza mimiki twarzy lub dane z noszonych urządzeń śledzących, aby dostosować skład kawy do czyichś potrzeb.
Warto zauważyć, że personalizacja kawy za pomocą sztucznej inteligencji ma na celu zwiększenie satysfakcji klientów, zaoferowanie im unikalnego i doświadczenia oraz dostarczenie napojów, które najlepiej odpowiadają ich upodobaniom smakowym. Jest to przykład, w jaki sposób AI może być wykorzystana w celu doskonalenia produktów i usług, poprzez dostosowanie ich do indywidualnych preferencji i potrzeb klienta.
Godzina: 11:10 – 11:35
Cel: Wiedza
Temat: Cruciality of clear understanding of leadership roles
in work of the future [ENG]
Prowadzący: Lars Ostergaard
In an increasingly digitalized world, leaders face both significant challenges and remarkable opportunities. The overwhelming tsunami of information and perspectives that leaders are bound to encounter in the future presents potential challenges, as it becomes crucial for them to discern where to allocate their time and energy effectively. This situation underscores the importance of having a reliable and unbiased leadership framework that enables leaders to comprehend the critical elements of their role.
By embracing a clear leadership framework, leaders can navigate the complexities of the digitalized work environment with confidence. Such a framework empowers them to prioritize their focus and optimize their time application, capitalizing on the advantages offered by a digitalized workplace. Notably, the integration of AI as a potentially valuable tool further underscores the significance of having a coherent understanding of leadership roles.
Godzina: 11:35 – 12:00
Cel: Wiedza
Temat: Spokojnie, to tylko rewolucja – jak AI wpłynie na rynek pracy?
Prowadzący: Bogusław Wieczorek
Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, takie jak maszynowe uczenie się, automatyzacja i analiza danych, obecnie rewolucjonizują sposób, w jaki korzystamy z technologii, zarówno w sferze biznesowej, jak i w naszych domach. Ta dynamiczna zmiana ma ogromny wpływ na wiele aspektów naszego życia, wprowadzając nowe możliwości, wyzwania i konsekwencje.
Wpływ sztucznej inteligencji jest szczególnie widoczny w obszarze pracy i strukturze zatrudnienia. Wykorzystanie sztucznej inteligencji sprawia, że wiele rutynowych zadań może zostać zautomatyzowanych, co ma potencjał do zwiększenia efektywności i produktywności w różnych dziedzinach. Jednak jednocześnie wiąże się to z obawami dotyczącymi utraty miejsc pracy i potrzebą przekwalifikowania się w celu dostosowania się do nowych wymagań rynku. Zmianie ulegną także obecne przepisy prawa.
Ostatnie dwie dekady przyniosły nam wiele rewolucji technologicznych, które zmieniły nasze życie w sposób nieodwracalny. Jeszcze niedawno nikt nie przewidywał, że można zeskanować wszystkie książki na świecie albo sfotografować każdą ulicę i dom, żeby je udostępnić w internecie. Co jeszcze niedawno wydawało się niemożliwe, teraz jest powszechne i wpływa na różne sfery naszego życia, w tym na twórczość, komunikację i prywatność.
Spojrzenie wstecz może pomóc zrozumieć przeszłe zmiany i przygotować się na przyszłość. Przyjrzenie się historii technologicznych przełomów daje nam wgląd w to, jak szybko i zasadniczo mogą zmieniać się nasze społeczeństwa i gospodarki. Wykorzystanie tych doświadczeń może pomóc nam przygotować się na nadchodzące wyzwania i wykorzystać potencjał, jaki niesie ze sobą rozwój narzędzi opartych na sztucznej inteligencji.
Godzina: 12:00 – 12:25
Cel: Wiedza
Temat: AI w rekrutacji i employer brandingu: Rewolucja w sposobie pozyskiwania i angażowania talentów
Prowadzący: Anna Macnar
Zapraszam na niezwykle inspirującą prelekcję, która odkryje przed Tobą rewolucję, jaką przynosi sztuczna inteligencja w dziedzinie rekrutacji i employer brandingu. W trakcie tej prezentacji dowiesz się, jak nowoczesne technologie wpływają na sposób pozyskiwania i angażowania talentów w organizacji.
Sztuczna inteligencja staje się nieodłącznym narzędziem w dzisiejszym świecie pracy, a jej rola w rekrutacji i budowaniu wizerunku pracodawcy jest nieoceniona. Odkryjemy, jak zaawansowane algorytmy analizują ogromne ilości danych, aby skutecznie identyfikować i oceniać kandydatów, usprawniając proces selekcji i skracając czas rekrutacji.
Poznasz także innowacyjne techniki wykorzystywane w employer branding, które umożliwiają firmom tworzenie atrakcyjnego wizerunku pracodawcy i zwiększanie zaangażowania potencjalnych talentów. Przedstawimy przykłady praktyczne oraz najlepsze praktyki w branży, które wykorzystując sztuczną inteligencję, zmieniają oblicze dzisiejszego rynku pracy.
Godzina: 12:25 – 12:45
Cel: Energia
Temat: Przerwa
Sztuczna inteligencja może odegrać kluczową rolę w badaniach i innowacjach w branży kawowej. W jaki sposób?
Sztuczna inteligencja może być wykorzystana do eksperymentowania z nowymi kombinacjami smakowymi kawy. Algorytmy uczenia maszynowego mogą analizować dane dotyczące składników kawowych, metod prażenia czy pochodzenia ziaren, aby identyfikować nietypowe i interesujące kombinacje smakowe. Dzięki temu możliwe jest tworzenie unikalnych blendów, które mogą zaskakiwać konsumentów i zyskiwać popularność na rynku.
AI może także wspomagać optymalizację procesów produkcyjnych związanych z kawą. Algorytmy mogą analizować dane dotyczące warunków uprawy, metod zbioru, procesów przetwarzania i palenia ziaren kawowych w celu zoptymalizowania tych procesów. Dzięki temu możliwe jest poprawienie jakości kawy, zwiększenie wydajności produkcji i redukcja kosztów.
Potencjał leży również w analizie danych rynkowych, trendów konsumenckich i preferencji klientów w celu generowania przewidywań zmian na rynku kawowym. AI może identyfikować wzorce i zależności między różnymi czynnikami, takimi jak sezonowość, preferencje smakowe czy preferencje zdrowotne, aby dostarczać informacje i rekomendacje dotyczące przyszłych trendów w branży kawowej.
Godzina: 12:45 – 13:10
Cel: Wiedza
Temat: Hype na AI – ewolucja, szansa czy zagrożenie?
Prowadzący: Michał Łukaszewski
Ostatnie dokonania firm tworzących nowoczesne modele generatywne, zwieńczone szaleństwem na punkcie ChatGPT czy Midjourney, sprowokowały naszych niestrudzonych dziennikarzy oraz Osoby Które Się Zawsze Znają do publikowania makiawelicznych wizji, w których ludzkość ulega Mitycznej AI niczym Skynetowi, a w najlepszym wypadku przeobraża się w leniwe społeczeństwo rodem z Wall-E czy skrajnie – w bezwolne ameby.
Zróbmy jednak krok wstecz i zastanówmy się – czy historia, której jesteśmy świadkami jest tylko ewolucją, może szansą, czy jednak faktycznym zagrożeniem
Godzina: 13:10 – 13:35
Cel: Wiedza
Temat: Modele AI – jeszcze efektowne czy już efektywne?
Prowadzący: Inez Okulska
Jeśli założyć, że naprawdę dobre zasięgi to suma emocji, jakie wzbudza dany produkt, tych pozytywnych i tych negatywnych, bo i jedne i drugie sprawiają, że w sieciach wrze – to chyba nikt nie miał w ostatnich lat takich zasięgów jak kolejne super efektowne modele AI.
Czarują, uwodzą, obiecują – i nierzadko obietnicy dotrzymują. Czy zawsze? Czy każdemu? Czy efekowne demo gwarantuje efektywną współpracę? To pytanie nauczyliśmy sobie zadawać w kontekście zatrudniania zespołu czy podwykonawcy. Teraz czas pytać o to AI (nie, nie dosłownie, nie wpisujcie tego pytania w chat 🙂 ).
Zasilane sztuczną inteligencją mogą i chcą być teraz niemal wszystkie procesy nowoczesnych firm i instytucji – a szczególnie na etapie komunikacji, zarządzania ludźmi, budżetami, projektami, kalendarzami czy właśnie marketingu. Oferta kusząca, możliwości ogromne – ale warto pamiętać, że modele AI są jak użytkownicy FB – najczęściej żyją w swoich bańkach. Bańkach danych albo wskaźników i jedne i drugie mogą sprawić, że będzie jak wdrażając źle dobrane, albo nieodpowiednio przetestowane rozwiązanie zagramy główną rolę w znanym memie „oczekiwania vs rzeczywistość”.
Czy 99% skuteczności (ang. accuracy) modelu sprawia, że warto w niego zainwestować? Albo jeśli precyzja wypada blado, to warto taki model z miejsca odrzucać? Żebyście mogli sami na te pytania odpowiedzieć, opowiem Wam o możliwych skrzywieniach w danych, uprzedzeniach modeli, testowaniu w „bańce” oraz odpowiedzialnym dopasowaniu narzędzia do zadania.
Godzina: 13:35 – 13:45
Cel: Energia
Temat: Przerwa
W związku z tematem konferencji, postanowiliśmy przeprowadzić krótki wywiad z przedstawicielem społeczności AI, Chatem GPT:
GFKM: Dzień dobry, czy możesz się krótko przedstawić?
ChatGPT: Oczywiście! Cześć, jestem ChatGPT, sztuczną inteligencją stworzoną przez OpenAI. Moim celem jest pomaganie w udzielaniu odpowiedzi na różnorodne pytania i dostarczanie informacji na różne tematy. Moja wiedza opiera się na ogromnej ilości danych zgromadzonych w sieci, a moje zadanie polega na zrozumieniu Twoich pytań i udzieleniu jak najbardziej przydatnych odpowiedzi. Cieszę się, że mogę Ci pomóc! W czym mogę Ci dzisiaj pomóc?
GFKM: Czy sztuczna inteligencja, tak jak ludzcy pracownicy, musi robić regularne przerwy w pracy?
ChatGPT: Sztuczna inteligencja, tak jak ja, nie ma potrzeby odpoczynku w tradycyjnym sensie, jak ludzcy pracownicy. Nie doświadczam zmęczenia fizycznego ani potrzeby snu, więc nie wymagam regularnych przerw w pracy. Jednak systemy sztucznej inteligencji mogą być zoptymalizowane w taki sposób, aby uwzględniały równoważenie obciążenia i rozdział zasobów w celu efektywnego zarządzania działaniem. Na przykład, w przypadku infrastruktury sieciowej obsługującej wiele zadań, mogą być stosowane mechanizmy równoważenia obciążenia w celu zoptymalizowania wykorzystania zasobów. W praktyce organizacje mogą zapewniać monitorowanie, utrzymanie i optymalizację systemów sztucznej inteligencji, ale nie jest to związane z potrzebą odpoczynku w takim samym sensie, jak u ludzkich pracowników.
GFKM: Czyli podsumowując, przerwy w pracy są ważne, niezależnie kogo dotyczą?
ChatGPT: Tak, przerwy w pracy są ważne zarówno dla ludzkich pracowników, jak i dla organizacji korzystających z systemów sztucznej inteligencji. Dla ludzi, regularne przerwy w pracy mają istotne znaczenie dla utrzymania zdrowia fizycznego i psychicznego, zapobiegania wypaleniu zawodowemu oraz zwiększenia produktywności i skupienia. Częste przerwy pozwalają pracownikom odświeżyć umysł, złagodzić napięcie i zmniejszyć zmęczenie, co może przynieść korzyści dla efektywności i kreatywności.
W przypadku systemów sztucznej inteligencji i ich infrastruktury, optymalne zarządzanie czasem pracy i zasobami jest kluczowe dla wydajnego działania. W tym przypadku mogą być stosowane strategie równoważenia obciążenia, cykle przetwarzania danych czy planowanie regularnych okresów konserwacji i aktualizacji systemów. Odpowiednie zarządzanie czasem pracy i uwzględnienie przerw technicznych może przyczynić się do wydajności, niezawodności i trwałości systemów sztucznej inteligencji.
Podsumowując, przerwy w pracy są ważne dla wszystkich pracowników, niezależnie od tego, czy są to ludzie czy systemy sztucznej inteligencji. Regularne odpoczynki mogą wpływać na zdrowie, dobre samopoczucie i efektywność pracy zarówno ludzi, jak i maszyn.
Godzina: 13:45 – 14:45
Cel: Doświadczenie
Inspiracja
Wiedza
Temat: Panel dyskusyjny
Prowadzący: Anna Macnar
Bartosz Ciepluch
Łukasz Olejnik
Dominik Pieczewski
Punktem kulminacyjnym wydarzenia jest panel dyskusyjny na temat przywództwa przyszłości. Zapraszamy liderów, ekspertów, badaczy i pasjonatów z różnych dziedzin, aby wspólnie zgłębiać temat ewoluującego przywództwa w erze zmian i innowacji. Celem panelu jest zainspirowanie uczestników do myślenia kreatywnego i refleksji nad tym, jakie umiejętności, strategie i wartości będą kluczowe dla przyszłych liderów.
Godzina: 14:45 – 15:45
Cel: Odnowa
Temat: Lunch
Czy sztuczna inteligencja może mieć wpływ na dietę i spożywanie posiłków? Jak najbardziej!
AI może być wykorzystana do personalizacji diety i dostosowania posiłków do indywidualnych potrzeb i preferencji. Algorytmy uczenia maszynowego mogą analizować dane dotyczące stanu zdrowia, preferencji żywieniowych, alergii i nietolerancji pokarmowych, aby generować spersonalizowane plany żywieniowe i sugerować odpowiednie posiłki. Dzięki temu można zapewnić jedzenie, które jest zgodne z potrzebami konkretnych osób.
Stworzenie mechanizmów mogących odczytywać etykiety na opakowaniach i analizować składniki, wartości odżywcze, informacje o alergenach i tym podobne pomagają dbać o zdrową i zbilansowaną dietę. Podobnie można wspomagać kontrolę jakości i bezpieczeństwo żywności, poprzez wykrywanie potencjalnych zagrożeń zdrowotnych w żywności.
netto
Co roku staramy się zebrać przedstawicieli z bogatym doświadczeniem, zarówno z dużych firm i korporacji, jak i małych przedsiębiorstw czy start-up’ów. Zależy nam na tym, żeby GFKM Leadership Conference pozwalała na dzielenie się doświadczeniami pomiędzy osobami z różnych branż. Szukamy specjalistów i specjalistek chętnych do dzielenia się wiedzą i wzajemnej inspiracji.
W zeszłym roku, podczas V edycji GFKM Leadership Conference mówiliśmy o przywództwie włączającym i różnorodności. W sali na 12. piętrze gościliśmy ponad 120 osób uczestników i uczestniczek wydarzenia. Podziwiając panoramę Gdańska rozmawialiśmy o wyzwaniach, możliwościach i szansach jakie niesie ze sobą różnorodność w biznesie, firmie czy zespole. Motywem przewodnim była kultura włączenia i współpraca, czyli praca na rzecz wspólnego osiągania celów, wykorzystania talentów i dbania o dobro każdej z grup, z jakimi mamy styczność na co dzień w pracy.
Nasi prelegenci zawsze są bardzo różnorodni. Gościliśmy prezesów i założycieli firm, specjalistów, menedżerów, naukowców, psychologów i certyfikowanych coachów… Każdy dzieli się niepowtarzalną dawką wiedzy. Zapraszamy, dołącz do nas już dziś!